UK Volkswagen Forum banner

Veel problemen met Volkswagen Taigo 2025

277 views 4 replies 3 participants last post by  Oldandugly  
#1 ·
Hallo, kan iemand me helpen?
Ik heb in februari een auto gekocht van Volkswagen, sindsdien zijn er verschillende problemen: klapperende geluiden bij het indrukken van de remmen, het scherm wordt zwart tijdens de hele rit omdat de achteruitrijcamera aan blijft staan en dan uitvalt, de sensoren van de buitenspiegels werken niet consistent, de Bluetooth-verbinding met de telefoon valt constant weg en maakt opnieuw verbinding, de verwarming ontwasemt de ramen niet.
Als ik Volkswagen bel, lijken ze helemaal geen empathie te hebben. Ik had het vorige maand geboekt (een afspraak waar ik 2 maanden op moest wachten), maar omdat ik mijn rijbewijs niet had meegenomen, kon ik het daar niet laten, en een servicemedewerker kwam met de auto en probeerde de problemen te horen of te zien, maar natuurlijk gebeurde het op dat moment niet bij hen. Ook probeerde men me af te schepen met redenen waarom deze dingen zouden kunnen gebeuren. Ik heb opnieuw geboekt en moet nog eens 2 maanden wachten.
Nu wordt me verteld dat ik ÂŁ20 per dag moet betalen voor de verzekering van een vervangende auto als ik de auto ter controle inlever, terwijl geen van deze problemen mijn schuld is. Mijn lokale Volkswagen-dealer is heel snel na de aankoop van mijn auto gesloten. Als ik dat had geweten, had ik het voertuig niet gekocht. Nu moet ik 40 minuten reizen. Hoe kunnen ze me ĂĽberhaupt geen vervangende auto geven, al was het maar uit pure overlast?
Als iemand me kan helpen en me kan laten weten wat mijn wettelijke rechten zijn of als er iets is dat ik tegen Volkswagen kan zeggen of doen, want dit trekt me echt naar beneden.
Bedankt

#2 ·
Het geklungel is vreemd en uiteraard mechanisch, de rest is software en VW zit in de shit zonder peddel op software, hun softwareontwikkelingsbedrijf CARIAD is een puinhoop. De neef van mijn zakenpartners heeft een gloednieuwe Tiguan hybride, als hij hem aansluit om op te laden, moet hij hem loskoppelen zodra hij 100% bereikt, anders ontlaadt de batterij snel terug in het net. Het is een bekend softwareprobleem waarvoor geen oplossing beschikbaar is.

#4 ·
Ik heb echt medelijden met de dealers, hun technici en de VW UK klantenservice, ze staan volledig machteloos om te helpen, het is geen baan waarvoor je me zou kunnen betalen. Als monteur met vijf decennia ervaring ben ik gewend om alles te kunnen repareren, en dan bedoel ik ook alles; maar als het software gerelateerd is, is Mrs. Crasher een senior software engineer met vier decennia ervaring, kan ik niets doen en dat is enorm irritant.

Ik geef zelfs VW niet de schuld en heb medelijden met Peter Bosch, de CEO van CARIAD (ik volg hem op LinkedIn), want het is niet hun schuld, het zijn de niet-gekozen personen in de EU die met waanzinnige wetgeving zijn gekomen die buiten militaire controle gewoon niet haalbaar is.

#5 ·
Hoi, kan iemand me helpen?
Ik heb in februari een auto gekocht bij Volkswagen, sindsdien heeft hij verschillende problemen: bonkende geluiden bij het remmen, scherm dat uitvalt tijdens hele ritten omdat de achteruitrijcamera aanblijft en dan uitvalt, buitenspiegel sensoren die niet consistent werken, Bluetooth verbinding met telefoon die constant uitvalt en weer verbindt, verwarming die beslagen ramen niet vrijmaakt.
Als ik Volkswagen bel, lijken ze helemaal geen empathie te hebben. Ik had hem vorige maand ingepland (een afspraak waar ik 2 maanden op moest wachten), maar omdat ik mijn rijbewijs niet bij me had, kon ik hem daar niet achterlaten en kwam er een service medewerker uit de auto en probeerde de problemen te horen of te zien, maar natuurlijk deden ze zich op dat moment niet voor. Probeerde me ook af te schepen met redenen waarom deze dingen zouden kunnen gebeuren. Ik heb me weer ingepland en moet nog eens 2 maanden wachten.
Nu krijg ik te horen dat als ik de auto inlever om hem te laten bekijken, ik ÂŁ 20 per dag moet betalen voor verzekering op een leenauto terwijl geen van deze problemen mijn schuld zijn. Mijn lokale Volkswagen is kort na het kopen van mijn auto gesloten. Als ik dat had geweten, had ik het voertuig niet gekocht. Nu moet ik 40 minuten reizen, hoe kunnen ze me niet een leenauto verstrekken uit pure ongemak?
Als iemand me kan helpen en me kan laten weten wat mijn wettelijke rechten zijn of als er iets is wat ik kan doen of zeggen tegen Volkswagen, want dit trekt me echt naar beneden.
Bedankt
Hoi, ik heb elektronische problemen gehad en als je niet tevreden bent, stel ik twee dingen voor. Praat met VW UK, sta erop dat de situatie wordt geëscaleerd, als je dat team bereikt, lijken ze behulpzaam te zijn. Anders zeg je gewoon tegen de garage die je afscheept, ten eerste is de auto nieuw, het is hun verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de auto veilig is en een leenauto is gratis omdat het probleem hun schuld is. Als dat niet helpt, zul je ze voor de Money Claims Court dagen wegens contractbreuk onder de Sale of Goods Act. Als ze het niet onderzoeken, hoe kunnen ze dan zeggen dat het roadworthy is?